Indahnya Nikmat Allah

Friday, April 23, 2010

Indahnya Nikmat Allah
Everything what we has before and after, everything we seen today, every beauty in this world is belong to Allah and Subhanallah, it's really beauty if we can see that Allah give us all of it to see that nothing can match Allah. and in this Islamic Wallpaper called "Indahnya Nikmat Allah" maybe represent for what I felt today and with I love Allah I love Rasulullah, I will continue to make everyone remember that there is no God beside Allah and Muhammad is Rasulullah.

Bookmark and Share

1 comments:

herizal alwi January 29, 2012 at 6:56 AM  

Indahnya hidup dengan agama. Indah bila bertemankan orang soleh. Dikelilingi dengan suasana agama dan meresap ketenangan jiwa. Kata-kata terpatri bersama, mengejar cinta dan cita-cita demi yang Maha Satu.

Pertemuan itu urusan Allah. Sudah dicatat sejak awal lagi. Tetapi prinsipnya tetap satu dan satu itulah yang wajib difahami. Orang yang baik berhak mendapat kehidupan yang baik. Cuma sekali-sekali sahaja Allah menguji orang yang baik mendapat kehidupan yang susah seperti derita kehidupan Nabi Lut mendapat isteri yang jahat dan Asiyah yang bersuamikan Firaun laknatullah.


Hikmah takdir ini tidak boleh diperdebat.

Jika takdirnya bahagia, terimalah sebagai ujian. Jika takdirnya pahit, terimalah sebagai obat. Katalah, andai sudah berusaha menjadi orang yang baik dan telah pun memilih jalan yang baik, tetapi jika takdirnya bermasalah, teruslah bersabarlah. Dan bersangka baik dengan Allah SWT.

“Aku menurut sangkaan hamba kepadaKu, dan Aku bersamanya apabila dia ingat kepadaKu. Jika dia ingat kepadaKu dan dalam dirinya maka Aku mengingatnya dalam diriKu.....” (Sahih Bukhari)


Katakan pada diri bahawa itulah jalan yang ditentukan oleh Allah untuk meraih syurga bersama. Maka rebutlah pahala sabar dan redha seperti sabar Nabi Lut dan Nabi Ayyub merentas onak duri kehidupan.

Sejujurnya takdir pertemuan dan perpisahan dalam roda pusingan kehidupan menagih kemesraan, kasih sayang dan remuk rindu sesama hamba. Belajarlah memahami hikmah di sebaliknya. Itu yang terbaik.


Anyamlah buih-buih di laut demi membuktikan azam dan semangat yang tinggi tanpa mengusik keaslian pantai.

Wallpaper Islami, Kebesaran Allah, Kaligrafi Islami, Islam is my Life, Allah Maha Besar

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP